You are currently viewing נזקים ברכוש המשותף בבניין מי אחראי על הטיפול והתחזוקה בהם

נזקים ברכוש המשותף בבניין מי אחראי על הטיפול והתחזוקה בהם

רכוש המשותף בבניין מי אחראי על הטיפול והתחזוקה בהם

ועל מי אחריות לתקן.

 

תשתיות משותפות בבניין מגורים אחת הבעיות שגורמות לסכסוך שכנים.

נזקים בצנרת הראשית של הבניין, איטום קירות חיצוני, איטום הגג, מערכות כיבוי אש, צנרת מי גשמים של הגג, ומערכות נוספות.

במקרים רבים שמופיע נזילת מים או רטיבות בבניין, לא ברור תמיד מהיכן מגיע גורם הנזילה,

בשלב הראשון גם לא יודע מי נושא באחריות לטיפול הבעיה והתשלום. בעקבות מחלוקות אלה נזק זה לא מטופל ותיקון זול הופך להיות יקר מאוד שמצריך כסף רב בעקבות הזנחת הנזק.

בדרך כלל עלולים להתפתח ויכוחים בין דיירי הבניין למי הבעיה שייכת ולמי לא, על אחריות של מי להזמין בעל מקצוע. ומי צריך לשלם על הבדיקה.

בסופו של דבר מי שסובל ישירות מהבעיה הוא לוקח אחריות ומזמין בעל מקצוע ומשלם. לאחר מכן בא בחשבון עם שאר השותפים בנזק.

דוגמא: אצלכם בדירה מופיע כתם מים בתקרה נזילה פעילה, הדייר מעל לא מוכן לשתף פעולה ולהזמין מאתר נזילות מומחה ומתעלם מהדייר שסובל ומתחיל עובש ונזק בלתי הפיך

סכסוך זה מיותר יכול להיות שהנזילה שמופיעה בדירה לא מחייבת שהדייר מעל אחראי לישירות לבעיה, יכול להיות שהבעיה משותפת איטום חיצוני, או צנרת משותפת, נזילה חיצונית שעוברת דרך הדירות. יכול להיות שהבעיה בגג הבניין. במצב כזה מן הראוי שוועד הבניין שאחראי על הרכוש המשותף יזמין את מאתר הנזילות מומחה לקבלת דו"ח ממצאים וייחשף את מקור הכשל.

ובדו"ח ממצאים של מאתר נזילות מוסמך יתקבל כול הממצאים הרלוונטיים מי נושא באחריות הנזק, כולל מיקום  והמלצות לתיקון. במצב כזה כדי לקבל דו"ח ממצאים שהינו קביל בבית משפט.

נניח שבדו"ח הממצאים ניראה שמקור הכשל בדירת השכן שמעל. ניתן להגיע לשכן עם דו"ח הממצאים לבעל הדירה לעדכן אותו על ממצאי הבדיקה שנעשתה, לבקש קודם כול לשלם את עלות הבדיקה לחשבון קופת הוועד, ולדרוש את תיקון הכשל כי מקור הכשל בדירה הפרטית שלך.

אם בזמן האיתור יתברר כי מקור הבעיה ברכוש משותף. במקרה כזה יישא וועד הבית בעלות הבדיקה ויתקן את הנזקים לפי מסקנות דו"ח האיתור.

בדוח ממצאים של מאתר נזילות מוסמך מופיע מקור הבעיה , מה צריך לבצע כדי לתקן , עלויות כספיות לטיפול, ומפרט טכני. הדו"ח נמסר למי שהזמין ושילם על ביצוע הבדיקה, והוא יכול לעביר אותו לנודעים בדבר לביצוע תיקון או לתשלום על עלות הבדיקה והדו"ח.

 

בסופו של דבר בעל הנזק יתקן את הבעיה אני ממליץ על שכנות טובה בסופו של דבר הבעיה תתוקן ותעלם השכנים יישארו, בסופו של דבר בהזמנת מאתר נזילות לבדיקה יחסוך לכם הרבה כסף מיותר ועוגמת נפש. תשמרו על מערכות יחסים טובות ולכן במידה ואתם לא מצליחים להגיע לפתרון אז מתפקידו של וועד הבית לקחת את הנושא ולטפל בבעיה ולאחר מכן לבוא בחשבון עם האחראי לנזק.

נשמח לעמוד לרשותכם לבדיקה מקצועית לאיתור נזילות על ידי מומחה למחלוקות ובניינים משותפים

כתיבת תגובה