You are currently viewing תיקון כשלים בצנרת בביוב
תיקון כשלים בצנרת בביוב

תיקון כשלים בצנרת בביוב

תיקון כשלים בצנרת בביוב יש לעשות אך ורק באמצעות חברה מקצועית בתחום אשר לה הציוד הנדרש. חשוב ביותר להביא בחשבון כי מערכת הביוב נמצאת מתחת לפני האדמה וישנם מקרים בהם עין בלתי מקצועית לא תוכל לאתר את מקור הבעיה ולעיתים בעיות במערכת הביוב יצריכו החלפה של צנרת. אחת הדרכים לגלות כשלים היא באמצעות צילום ביוב על ידי חברה מקצועית בתחום.

מהם כשלים בצנרת הביוב?

כשלים במערכת הביוב עשויים להיות הצטברות של שורשים בביוב ולצורך כך יש לבצע חיתוך שורשים בביוב באמצעות ציוד מקצועי בתחום. ככל שעובר הזמן נוצר בלאי במערכת הביוב בשל שימוש לא נכון העשוי ליצור עומס במערכת הביוב. מערכת הביוב בנויה בצורה כזאת המאפשרת סילוק של פסולת ושפכים וישנם גופים שונים במערכת הביוב העשויים לייצור סתימות במערכת או לאגור עוד לכלוך. במידה ויש נזילה בביוב, הרי, תיקון נזילות בביוב יתבצע על ידי חברה מקצועית בתחום אשר תעשה שימוש בציוד מתקדם כגון מצלמה תרמית. מערכות גז מתקדמות. מערכות אקוסטיות. איתור נזילה באמצעות מצלמה טרמית יהיה הפתרון המתאים ביותר.   

 מהו צילום צנרת?

צילום  צנרת נחשב לאחד הטכניקות החדשות ביותר במטרה לאתר כשלים במערכת הביוב. תיקון כשלים בצנרת ביוב יתבצע באמצעות הצילום ויבטיח את התוצאה הטובה ביותר. תיקון צנרת באמצעות צילום יכלול צילום פנים של צנרת באמצעות סיב אופטי מתקדם בעל יכולת סריקה 360 מעלות וזיהוי כשלים. מדובר בציוד חדש ומתקדם ביותר המאפשר לקבל תמונה ברמה גבוהה במיוחד וכך לאתר כשלים קטנים במערכת הביוב. סיב אופטי מוחדר למערכת הביוב וניתן לראותו על גבי מסך ולאתר סדקים.

לאחר איתור הכשלים, ראש המצלמה משדר אות הנקלט על ידי גלאי מיוחד וכך ניתן לראות את המיקום המדויק של הכשל- מה שמהווה מרכיב חשוב ביותר לביצוע התיקון. אין ספק כי באמצעות הטכניקה ניתן לחסוך זמן יקר ומאמץ רב פיזי בניסיון לאתר נזילות.    

מה חשוב בעת איתור רטיבויות?

ככל שעובר הזמן הצנרת מתבלה ועוברת תהליך בשם קורוזיה והתוצאה היא סדקים רבים ופיצוצים העשויים לגרום לנזילות.  אין ספק כי מדובר בתופעות לא נעימות ביותר העשויות לגרום להוצאות כספיות גבוהות ואי נעימות ולכן איתור רטיבויות נדרש על ידי חברה מקצועית. באמצעות בדיקת נזילות מים ניתן למנוע את התופעות הבאות:

  • רטיבות.
  • טחב.
  • ריקבון.
  • כתמי עובש כהים.
  • נפיחות וקילופים בקירות ובתקרה.

מדובר על תופעות העשויות להוביל להיווצרות של תגובות אלרגיות שונות כמו אסטמה, שיעול ועוד.

על החשיבות של גילוי נזילות

גילוי נזילות בבית אינו עניין של מה בכך ולכן לצורך גילוי נזילות מים חשוב ביותר להזמין את השירות של חברה מקצועית בתחום. בעלת הסמכות רלוונטיות וניסיון ארוך שנים. לעיתים עשוי לעבור זמן עד שמבחינים בבעיה והדבר היחיד שעשוי לעורר את החשד הוא חשבון מים גבוה- מדובר על סימן שצריך להדליק עבורכם נורה אדומה ולכן חשוב ביותר לטפל בבעיה בהקדם האפשרי על מנת למנוע החמרה במצב.

באמצעות מאתר נזילות מים  הכולל ציוד ייחודי ניתן לעשות שימוש בטכנולוגיה מתקדמת ולהציע פתרונות חכמים הכוללים בין היתר הדמיה טרמית המאפשרת לזהות את הבעיה בהקדם האפשרי ולהוביל לפתרון הטוב ביותר. חברה מקצועית בתחום תעשה שימוש בציוד מקצועי ואיכותי בתחום אינסטלציה על אשר יעמוד בתו תקן בינלאומי במטרה לאפשר עבודה רצופה ולשמור על כללי הבטיחות.

מהן השיטות לחידוש צנרת?

איתור נזילות יתבצע על ידי מומחה לאיתור נזילות אשר יעשה שימוש במגוון שיטות לבדיקת הכשלים בצנרת ובין היתר צילום צנרת ביוב. במידה ואתם סובלים מבעיה של נזילה מצנרת הביוב, קיימות היום שיטות שונות באמצעותן ניתן לבצע חידוש צנרת ללא הרס. אם בעבר היה צורך לשבור קירות או מרצפות על מנת לתקן את הנזילה, הרי היום זה ממש לא כך וניתן למצוא שיטות שונות. הנה מספר שיטות:

  • שיטת ההטלאה: מדובר על שיטה מתקדמת באמצעותה אין צורך לשבור בלטות או להוציא את צנרת הביוב. מדובר על שיטה המבוססת על החדרת בלון העטוף סיבי זכוכית. את הבלון מצמידים לנקודה בה יש כשל ואז מנפחים את הבלון לרגע בו כל החומרים נצמדים לדפנות הצנרת ויוצרים טלאי. החומרים הופכים קשים וכך סותמים את הסדקים שיצרו נזילה בביוב. חזק פי 50 מהצינור הקיים.
  • שיטת השרוול: מדובר על שיטה המבוססת על עיקרון לפיו מכניסים שרוול לתוך הצנרת. ניתן לעשות בו שימוש גם באמצעות צילום הצנרת ואז ניתן לגלות מה המידות הדרושות לצינור בו התגלה הכשל. את השרוול מכניסים לתוך הצנרת ומצמידים את הצינור לדפנות וכך ניתן לקבל צינור חדש היושב בתוך הצינור הקיים וכך ניתן לפתור את הבעיה ללא כל הרס. השיטה מתאימה לצנרות ארוכות בדרך כלל צנרת עירונית.
  • שיטת הברשת אפוקסי: הברשת אפוקסי. מתאימה לחיבורי צנרת וזוויות רבות איפה שלא ניתן לתקן בעזרת הטלאה. ציפוי אפוקסי מחדש את פנים הצנרת למרקם חלק וללא חיבורי צנרת .בעזרת שיטה זאת ניתן לחדש כול סוג צינור ללא צורך בהחלפת הצינור הקיים חשוב להשתמש בחומרים איכותיים שמחזיקים לאורך שנים. ובעזרת בעל מקצועי אשר עבר הכשרה מקצועית לביצוע ההברשת אפוקסי ביישום לא נכון של החומר על גביי הצינור הציפוי לא יחזיק לאורך שנים
  • ריסוק בטון וברזל : מדובר על שיטה המבוססת על טכנולוגיה מתקדמת ביותר ודרכה ניתן להכניס זרוע רובוטית לתוך הצנרת. הזרוע גורמת לפירוק הפסולת אשר ניתן לשטוף אותה לאחר מכן באמצעות זרם חזק של מים.  

נציין כי לכל אחד מהשיטות מחיר אחר ולכן איתור נזילות מחיר אינו אחיד אלא נקבע בהתאם לשיטה. מכאן, יש חשיבות עליונה להכיר את השיטות השונות על מנת לבחור את השיטה המתאימה ביותר.

כיצד לבחור את החברה המתאימה ביותר?

 תיקון הכשלים במערכת הביוב מצריך בחירה חכמה של אנשי מקצוע אשר יש ביכולתם לעשות שימוש בציוד מתקדם לצורך פתרון הבעיה במהירות האפשרית. הנה מספר פרמטרים שיש להביא בחשבון טרם הבחירה:

  • ציוד: ציוד מתקדם נחשב לאחד הפרמטרים החשובים ביותר ויש לתת על כך את הדגש. חברה מקצועית בתחום תדע לבחור את הציוד המתאים ביותר בהתאם לבעיה.
  • אחריות: נוסף על זאת, חברה מקצועית בתחום תדע להעניק אחריות למשך תקופה ארוכה.
  • בהתאם לתו תקן: נוסף על כך, חברה מקצועית בתחום תדע לבחור את הציוד המתאים ביותר בהתאם לתו תקן.
  • הסמכות וניסיון רלוונטי לאיתור ותיקון בשיטות השונות

כתיבת תגובה