You are currently viewing רטיבות מעל הפנלים "עליה קפילארית"

רטיבות מעל הפנלים "עליה קפילארית"

רטיבות מעל הפנלים

רטיבות מעל הפנלים "עליה קפילארית"

רטיבות מעל הפנלים, או בשפה המקצועית עליה קפילארית
טיפוס מים מעל הפנלים היא תופעה נפוצה בזמן רטיבות, נזילה, מתחת לרצפה, ברגע שיש לנו מים עומדים מתחת לריצוף אז ביכולת של המים להיספג בקירות ולגרום לתופעה זאת המים נספגים בקיר ומטפסים מעלה. סימן לנזילה מתחת לרצפה.
משמעמות המילה קפילארי מקור המילה באנגלית capillary ובעברית שמו נימיות משמעות היכולת של המים לעלות כלפי מעלה בניגוד לכוח הכבידה. ברוב המקרים תנועת הנוזל מתקיימת בעזרת כוחות חיצוניים כגון זרימה בטבע לכיוון מפלי מים, כוח הכבידה, או שיפוע, גאות והשפל.
בזרימה קפילרית אין השפעת גורמים חיצוניים. למשל בזרימת מי תהום, גם בצמחים יש עליה קפילרית, שהמים מגיעים מהשורש עד לחלק העליון של הצמח. כמו אלה ככה אצלנו גם בזמן רטיבות שגורמת לטיפוס המים בקיר. בכשל בצנרת עליה קפילארית נגרמת מים כלואים שנמצאים מתחת לריצוף המבנה.

במתי ניראה עלייה קפילארית?

בדרך כלל טיפוס מים מתרחשת בזמן רטיבות מתחת לריצוף בזמן שיש ליקוי באיטום או שלא בוצע איטום. בדרך כלל ניראה את התופעה מעל הפנלים.

איך נימנע מטיפוס מים {קפילארית}

במידה ומופיעה לנו עלייה קפילארית מעל הפנלים יש לפרק את הריצוף באזור הנגוע, ולבצע איטום בן הקיר לריצוף בעזרת "רולקה" ואיטום למניעת עלייה הקפילארית.

לאחר תיקון האיטום והרולקה, במידה והמצע מתחת לריצוף עדיין רטוב, צריך לבצע איתור נזילה ואיתור גורם הרטיבות, לאחר מכן ניתן לבצע בדיקת לחות למצע ולבצע ייבוש עד ייבוש מלא, ורק אז ניתן לסגור את הריצוף.

בעזרת מאתר נזילות מומחה ניתן להבחין בבעיה ואופן הטיפול ב "עלייה קפילארית"

מזה רולקה:
רולקה הינה יציקה מעוגלת מתבצעת במפגש בין קיר לרצפה,
מטרת הרולקה לבצע בעזור זה יציקה מעוגלת בן הקיר לרצפה במקום זה קיימת זווית 90 מעלות.
ביטול הפינה למניעת עלייה קפילארית.
לביצוע איתור מקצועי כולל דו"ח ממצאים ושירות מהיר חייג 0546661546 רויטק טכנולוגיות

כתיבת תגובה