You are currently viewing איתור נזילה וביטוח דירה כדי להפעיל ביטוח במקרה של הזילה?

איתור נזילה וביטוח דירה כדי להפעיל ביטוח במקרה של הזילה?

מזה ביטוח נזקי צנרת ומה הוא כולל?

כיום רוב מאוכלוסייה בישראל יש משכנתא הבנק מחייב אותנו ביטוח דירה שכולל בתכו נזקי צנרת.

ביטוח זה כולל נזקי צנרת נזקים שנוצרו בעקבות נזילת מים מהצנרת הפנים דירתי שלנו.

כגון צנרת דלוחין שמובילה מהכיור, מקלחת, מטבח, לכיוון הקו המרכזי צנרת זאת עוברת אצלנו בדירה מתחת לריצוף או צנרת מים שמובילה לברזים בדירה צנרות האלה נמצאות בכיסוי הביטוח

פיצוץ בדוד או צנרת ביוב אסלה או בבית פרטי גם צנרת הביוב בחצר עד לחיבור העירוני.

בעבר חברות הביטוח היו עובדות ישירות עם בעלי המקצוע בעל המקצוע מגיע למבוטח מעביר הצעת מחיר לתיקון הנזילה והביטוח מחליט לאשר או לא. כיום הרפורמה מחייבת להעסיק חברות חציוניות שמפקחות על נושא נזקי צנרת .

חברות הביטוח לא מכסות כול נזק וגם עם כן אז מתקנים נקודה מסוימת גם עם הצנרת כבר ישנה ובלאי החומר גבוה. במידה ויש רטיבות עקב איטום או תחזוקה לקויה של הדירה אז גם כן הביטוח לא מכסה.

שרברב פרטי בפוליסה מזה זה?<

כדי לבדוק שיש לנו בפוליסה שרברב פרטי במצב כזה אנחנו יכולים להזמין בעל מקצוע פרטי והביטוח יכסה את מחיר העבודה. ההשתתפות עצמאית שלנו תהיה טיפה יותר גבוה אבל משתלמת.

ברגע שאין לנו שרברב פרטי אז הביטוח בוחר את בעל המקצוע שעובד איתם ולא תמיד יש לו את הציוד הנדרש לביצוע העבודה בעלי מקצוע אלה עובדים לפי קריאות ומחויבים להם, מה שפוגע לנו באיתור נזילה בעקבות מהירות להספיק עוד מבוטח ולפעמים גם העבודה לא מקצועית אלה רק בשביל לסגור את הקריאה.

הופיע נזילה אצלנו בדירה מה עושים?

כיום ניתן לבחור בעל מקצוע מטעמכם לאחר הרפורמה החדשה לאחר שהזמנת מומחה לאיתור נזילות בסיום העבודה מוציא לכם חשבונית ודו"ח ממצאים על מהות הבעיה והדרך הטובה ביותר לטפל בה לאחר מכן עליכם להגיש לחברת הביטוח את הדו"ח הממצאים אשר פועלת בהתאם לכתוב בדו"ח.

לאחר מכן חברת הביטוח תשלח שמאי אשר יעריך את הנזק ועלות התיקון ועד 60 יום תקבלו את החזר הכספי.

למה חשוב להזמין מאתר נזילות מומחה?

מאתר נזילות זה הבעל מקצוע הראשון שצריך להגיע בזמן שמופיע הנזילה.

בעקבות הממצאים של מאתר הנזילות צריכים לבצע את התיקון במידה ומאתר הנזילות לא מקצועי מספיק ונתן ממצאים לא נכונים אז בעלי מקצוע הבאים מאוחר יותר או שמאי הביטוח שמעריך את הנזק קיבלו את דו"ח הממצאים שלא פתר לנו את הנזילה ואז נצטרך לבצע את התיקון בכספנו לאחר ההוצאות שכבר שילמנו אז כבר ניכנס להוצאה גבוה במיוחד.

חשוב בהזמנת מאתר נזילות לבדוק ניסיון השתלמויות והסמכות. נכון שמאתר מומחה לוקח קצת יותר כסף אבל מגיע גם עם ציוד מתקדם לאיתור נזילה מדויק. ציוד מתקדם כמו איתור נזילות במצלמה תרמית. מצלמה סיב אופטי לפנים צנרת. בדיקת לחות, איתור נזילות בעזרת גז. או בעזרת מערכת אקוסטית. חשוב שלמאתר נזילות היה את כול המערכות בשביל לתת ממצאים מדויקים!!!

אז מה כדי מאתר נזילות דרך הביטוח או מאתר נזילות מומחה?

מאתר נזילות מומחה לא עובד לפי קריאות מאתר נזילות פרטי עובד עד פתרון הבעיה גם אם זה לוקח 4-5 שעות עד מציאת הנזילה. הזמן לא משחק תפקיד מאתר נזילות זה תפקידו לאתר את הנזילה ללא הרס למאתר מומחה יש את כול הציוד המתקדם ולא פחות חשוב לבדוק את הסמכות שברשותו. חשוב לציין שלא כול מאתרי הנזילות הפרטיים שמפרסמים את עצמם יש את כול הציוד הטכנולוגי המתקדם. חשוב לבצע בדיקה לפני שמזמינים את בעל המקצוע ולבדוק הסמכות והניסיון.

 

כתיבת תגובה